Tuesday, November 24, 2009

ザンギ弁当 Fried Chicken Bento

2009.11.24

Onigiri ( Rice Ball )
Zangi ( Fried Chicken )
Nimono ( Simmered Vegetables )
Apple & Broccoli

DSC00288

Yesterday, I found the PIG sauce container at DAISO store.  It's cute!!  This morning, I made fried chicken everyone loves.  Fried chicken and a rice ball are very good combo!!  And this time is the best season for apples. Fresh and so tasty.  Now, are you full?
鶏のからげのことをなんでザンギって言うんでしょう。
居酒屋のお品書きは大抵ザンギになってるのよね。
地域限定なのかな~。
地域限定の食べ物だったり、呼び名だったり
日本は狭くて広いですね!

2 comments:

  1. ザンギって初めて聞きましたよ。東京と関西では見ないと思います♪

    ReplyDelete
  2. そうだよね。北海道独特なものだと思います。
    鶏の竜田揚げに比べてかなりしっかりした味付けなんですよ(^o^)

    ReplyDelete